25.1.15

3. ["The Devil's In The Detail"]

Egentligen mår jag inte skit just nu-just nu, men det beror nog på att jag har precis fått i mig lite vodka och väntar på någonting. Annars har det varit uppochner, mest ner, hela dagen.
Vaknade superljudkänslig, efter att jag blev så less på allting igår och tog lugnande/sömnmedicin för att kunna sova en natt i alla fall. Gick runt med luva på, och hörlurar i, för att slippa all ljud. Men nu är det lite bättre och jag lyssnar på musik.
Just nu är det Gareth David-Lloyds röst som får göra mig sällskap, faktiskt. Har en förkärlek till "The Fergal" om jag ska vara ärlig. Älskar gitarren i refrängen.

Anyhow. Innan jag skriver massa onödiga saker.
Jag är en förvirrad liten skit, och om två veckor (well, tretton dagar) fyller jag år. Ville inte ha en födelsedagsfest men nu blir det nog så att jag kommer göra något-sådär-festliknande-firande-eller-nåt. Men, vi ska käka tacos so I'm not complaining.

Igår hade jag en skitkväll i alla fall. Det var då jag bestämde mig för att jag ska sova bort skiten, för stunden.
För stunden för att, ja... när man vaknar så har inte problemen mirakulöst försvunnit. De är kvar, bara det att det är en ny dag.
Jag vet egentligen inte varför jag mådde så dåligt just igår, för nu när jag tittar på det hela så var det något som jag egentligen inte bryr mig om nämnvärt mycket. Något jag är van vid liksom.

Idag? Idag är det "meh", men som jag nämnde tidigare, i början av inlägget, så har jag fått i mig lite vodka och därför är det runt "okej" just nu.
Det finns så mycket jag skulle vilja skriva om, bara få bort så jag slipper det i skallen. Men jag är så tom just nu? Alkoholen har fått göra sitt och tja... det känns lite problemfritt at the very moment. Vilket egentligen är fint det också, tror jag.

Avslutar med en låt som har varit på repeat hela helgen, känns det som.

___________________________________________________________

Refrängen talar till mig på en spirituell nivå, typ.


No comments:

Post a Comment